Bogdan și Irina

Bali, Indonesia

După muulte luni… muulte… s-au hotărât în sfârșit musafirii să ne viziteze. Poate părea puțin lucru, dar țineți cont că suntem plecați de mai mult de jumătate de an de acasă, jumătate de an în care n-am văzut față cunoscută, n-am auzit voce cunoscută, n-am recunoscut vreun zâmbet.

Pe Skype, în afară de părinți, prietenii nu prea stau la coadă, iar Facebook-ul, oricât ar da impresia unei rețele sociale, îmi pare din ce în ce mai mult loc de întâlnire pentru pisici, expoziție de copii și platformă de organizare a diverselor mitinguri.

Aș putea să vă povestesc despre Bogdan și Irina multe, prea multe. Probabil, dacă aș face asta, Bogdan nu ar mai ajunge niciodată președinte și Irina m-ar bate cu racheta de tenis ca pe-o minge la serviciu. Eu zic să rămânem la ideea că ne vizitează prieteni vechi și dragi. Prietenii ca prietenii, dar eu am un entuziasm în plus de data asta. Vin prietenii, vine și vinul, vin de care n-am pupat nu mai țin minte de când.

Welcome to Bali! N-am cuvintele necesare să exprim senzația de familiar… după jumătate de an de străin. De la aeroport am încărcat-o pe Irina în spate pe motoretă și l-am trimis pe Bogdan cu Laura cu taxiul. Să întri în contact cu Indonesia din locul pasagerului pe scuter direct în mijlocul traficului furios e o experiență pe care voiam s-o văd întipărită pe fața prietenei mele. S-a ținut de mine ca de stâlp tot drumul, zâmbetul i s-a lipit de față. Zice că i-a plăcut. E mai curajoasă decât mine. Când am pus prima dată mâna pe motoretă în Thailanda, acum un secol, mi-au tremurat pantalonii câteva zile.

I-am aterizat direct pe plajă în Kuta. Am vizionat apusul, odată cu restul mulțimii, am băut beri în nisip, i-am lăsat să-și umple ochii și sufletul cu marea. M-am simțit așa cum mă simțeam acum mulți ani în cămin în Moxa. Acasă. Fotografii nu făceam pe vremea aia, nu am făcut nici astăzi. Unele sentimente se țin mai bine minte nefotografiate.

4 păreri la “Bogdan și Irina

  1. Pingback: Despre concedii, mașini urâte și plaje de vis | 13

Lasă un răspuns

