Transportul în Indonezia

DSCF9433-Edit

E ca la nebuni acolo cu transportul. Cu orice transport, că-i tren, autobuz sau avion, ca la nebuni.

Așa-mi zicea un amic. Până acum am mers așa:

Cu vaporul… v-am povestit aici.

Cu taxiul

Aici nu-i mare lucru de povestit. Știți taxiurile de la barieră, din centrul vechi? Așa sunt și băieții ăștia. Unde vrei să mergi? Acolo (acolo fiind la vreo 7 km depărtare). Te costă 300,000 de rupii (30 USD). Cââât? Bine, 250,000! Nu-i bine, pune aparatul! Ha, lasă gluma, zi cât vrei să dai! Pune aparatul! 200,000 ultimul preț! Pune aparatul! Nu!
Jumătate de oră și 10 taxiuri mai târziu am găsit pe unul care m-a dus cu 100,000, tot fără aparat. S-au țigănit cu mine ca la ușa cortului. Cursa, pe aparat, ar fi făcut vreo 50,000.

Cu avionul: Jakarta- Bali, linie aeriană locală

Ajungem în aeroport, check-in, verificat bagaje, alea alea. Now wait încă două ore lângă poarta de îmbarcare. Fiind atenționat de alții mai experimentați, stau cu ochii mari și urechile ciulite să prind orice indiciu dacă ceva ar fi în neregulă. Avionul trebuie să plece la 3 pm, acum e 1. Perfect, suntem în grafic. Hopa, uite afișaj electronic. Ia să vedem. Zborul 2600 către Bali, ora 3 pm, corect, poarta 4. Stop joc. Nu, nu, pe boarding pass scrie poarta 5. Ia să mergem să întrebăm. Mă duc la un ghișeu, păpușă, ia zi, de la ce poartă pleacă avionul. Poarta 5. Păi păi păi… să vezi… afișajul. Da, cunoaștem, afișajul e wrong. E wrong zici. O fi greu să tastezi acu 5 în loc de 4, să-l faci right? No can do. Nu-i bai, merge și așa, câtă vreme zici că stăm la poarta corectă nu mă supăr.
Trec minutele. Se face 2 jumătate. Acu urechile mi-s mai ciulite ca la iepure. Au diferite anunțuri, toate în indoneziană. No english. Nu e bine. Eu cum înțeleg ce anunță ăștia acolo? Ar putea anunța sfârșitul lumii, eu aș afla după ce se întâmplă. Nu-i bine.
Sorry, my flight is ok, gate 5? Yes, please wait, I’ll announce it. Yes, but… Just wait. Bini.
Se face 3 fără 5. Aloo, cum e cu zborul? Just wait! Afișajul arată clar: zborul 2600 spre Bali, poarta 4, 3 o’clock.
3 și 5. Just wait.
3 și 10. Just wait
3 și 15 Just wait.
Waiting… waiting… 3.30, difuzorul : blblblbBALIblblblb!!!
Deci… ce-ai zis despre Bali? Se amână. Cât? Just se amână! Just wait!
Mă uit pe afișajul electronic: zborul 2600 către Bali a dispărut. Ia-l de unde nu-i. La dracul!
Waiting, waiting… 4 fără 5 difuzorul: blblblbBALIblblblb!
Deci… ce-ai zis despre Bali? Biletul, vă rog: uite-l aici! Poftim! Îmi întinde 2 cutii roșii. Just wait!
În cutiile roșii… mâncare, frate! Orez, niște salată și pui prăjit. Plus două pahare de apă plată.
Waiting… eating… waiting.
La 5 ne-am îmbarcat, după ce am mai întrebat de 10 ori ce trebuie să fac. La 6 am decolat.
La 9 am ajuns. Doar patru ore întârziere la un zbor de o oră. Dar am ajuns.

Lasă un răspuns

