Indonezia, începutul (partea a doua)

Prima parte, aici.

Bilete spre jakarta

Going left. Going left. În jurul nostru… nimic. Nu tu sat, nu tu oraș. Noroi, praf, șosea și 20 de gherete, toate-nchise. Se termină și gheretele, rămân doar șoseaua, norii și nimicul.

Mai întrebăm un indonezian rătăcit… Jakarta?… ne face semn… mergi în continuare! Vine un fel de deal. La dracul! Și dă-i. Noroi, șosea, indonezieni zâmbitori, go ahead…

Ajungem undeva. O clădire din cărțile lui Stephen King. Zece indonezieni trântiți ca popicele în curte se ridică și încep să blblbl unul la altul și să mă conducă de mână la un ghișeu închis. Mă lasă acolo țipând ticket la mine. Imaginați-vă că ghișeul arată ca ghișeul CFR din ultima haltă din ultimul sat din Moldova. Și-i închis. Și eu n-am bani de-ai lor, doar carduri și dolari. Îs confuz. Ce dracu’ caut până aici. În spatele meu se face coadă. O babă știrbă râde la mine. Where are you from? România. HIHIHI! Do you know where I can find ATM? ATM? You don’t have money? No. Singapore dollars? Un poco. BLBLBLB țipă baba la unul care stătea degeaba pe jos. Go with him, îmi zice mie, he’s my sister.
Where should I go with him? Go, go!

Banii

În mintea mea. Bani n-am, bilet nu pot să cumpăr, stau aici degeaba. Mai bine mă duc cu el. Ăla e deja într-o mașină, un Opel din 1930 toamna. Zic Laurei: nu te miști de aici, mă urc în mașină și go!
Mergem cu mașina cam zece minute, oprește într-o parcare lângă ceva care pare să fie o adunătură de agenții de turism. OK, go there, ATM. Mă duc, ATM nu-i… Întreb pe unul: ATM? Zice come with me! ce am de pierdut, hai și cu tine, ce-o să-mi faci.

Mă ia de-o aripă și mă amețește până trecem printr-o poartă direct în portul internațional din care plecasem cu o oră înainte, în fața celor două ATM-uri zâmbitoare pe care le-am încercat mai devreme. Futu-te! Mai încerc cardurile o dată, nu merge. Îl prind pe unul de pe acolo, îi explic englezește că-i problem cu ATM-urile, îmi zice că n-am bani pe carduri și ridică din umeri.

Indonezianul care m-a adus la ATM se uită la mine cu un zâmbet de parcă așteaptă ceva. Ăla care m-a adus cu mașina probabil așteaptă și el ceva. Laura m-așteaptă cu bani. O bere m-așteaptă nu știu pe unde s-o salvez de frigider. Bun așa, ce de așteptări, ar fi urât să dezamăgesc atâta lume.

Mi-aduc aminte că am în portofel rezerva strategică de dolari pentru situații de urgență. În fața ochilor văd mare money exchange. Așa mai vii de-acasă. Ia o sută de dolari de aici, dă-mi un milion de rupii. Un milion s-o crezi tu, poate 950,000 vrei să zici. E bine și așa, numa dă-mi niște bani, mă simt dezbrăcat fără un leu în buzunar.

Indonezianul ăla mic și șmecher de m-a plimbat până aici de mână stă cu limba scoasă uitându-se la milionul numărat tacticos de ăla de la money exchange.
Ia de-aici 10,000 să nu-ți vină idei, ia și tu, sora băbuței 20,000 pentru că m-ai plimbat cu mașina, hai la ghișeul cel închis din nou.

Biletele, din nou

Stau o oră jumate cu ochii în zăbrele. Laura mai apărea din când în când să mă verifice. Jobul ei a fost paznic la rucsaci. La un moment dat apare cu baba mea de mână zicându-mi uite cu cine m-am împrietenit. Mda, o cunosc. M-am plimbat cu mașina soră-sii. Ne-a invitat la ea acasă. Aha, unde? Aici aproape. Ok, zi-i că mergem.

După ceva timp se deschide și ghișeul, un CFR-ist burtos cu cămașă pătată îmi întinde două bilete economy class spre Jakarta .
Ora-i zece de dimineață, vaporul pleacă la trei. Bi, unde-i baba? A plecat. Și noi? Noi nu. Dracii s-o ia, mormăi obosit. Hai îmbracă rucsacul ăla, să mergem. Unde? N-am nici cea mai vagă idee, vreau o bere.

Va urma

2 păreri la “Indonezia, începutul (partea a doua)

  1. Pingback: Indonezia, începutul (partea a treia) | 13

  2. Pingback: Vaporul | 13

Lasă un răspuns

