Malaezia, la final

Mâine plecăm, într-un final, din Malaezia. Am stat mai mult decât ne-am propus.

Trebuie să concluzionez cumva, în câteva cuvinte: țara asta le are pe toate. Din toate punctele de vedere.

Mâncarea.

DSCF7585

Combinația de gastronomie chineză, indiană și malaeziană este delicioasă. Se adaugă aici și specialități thailandeze, singaporeze, hong kong-eze și așa mai departe, în orice food court. După experiențele culinare din Georgetown, în particular, și din Malaezia, în general, pentru mine conceptul de mâncare delicioasă, sau doar mâncare bună, a căpătat un nou înțeles. Mi-e greu să mă gândesc la bucătăria românească sau europeană de aici. Cred, într-adevăr, că un împătimit al gustului va fi fericit pe deplin în țara asta.

Peisajele

cea mai veche pădure din lume

Am găsit orașe culturale pline de istorie, insule paradisiace și cele mai bătrâne păduri din lume. Am admirat atât capitala cu turnurile ei, cât și micul sat de aborigeni care m-au învățat să fac focul fără brichetă și să împușc cu săgeți otrăvite.

Activități

Snorkeling

Pe lângă odihna binemeritată, aici am găsit cele mai bune locuri de snorkeling de până acum. Am înotat cu broaște țestoase probabil mai bătrâne decât mine și cu rechini invizibili. Ne-am plimbat printre vârfurile copacilor, am făcut un fel de trekking prin junglă și am călătorit cu barca.

Oamenii

DSCF4173

Din țările din Asia în care am fost până acum sunt clar cei mai primitori. La fiecare pas te salută pe stradă și răspund politicos, la orice întrebare. Știu engleză și le place la nebunie să discute cu turiștii una, alta. Oamenii ne-au făcut excursia frumoasă.

Transportul

La birou

De colo colo se ajunge mintenaș. Ori întrebi la recepția hotelului, ori intri în orice agenție de turism și zici unde vrei să mergi și a doua zi vine autocarul direct la hotel să te preia. Autocarul e autocar, șoselele-s șosele, biletele-s ieftine.

Ce nu e bine aici?

Time to beer nu e tot timpul sub un minut. Malaezia e țară musulmană și sunt unele locuri unde nu găsești strop de bere, indiferent cât de cald e afară. În afară de asta, eu nu aș putea să găsesc ceva ce nu e bine aici.

În consecință, eu nu pricep de ce nu vine lumea în concediu aici. Lumea din Europa. Mie mi se pare țara ideală pentru concediu. Avionul nu e scump, cazarea e ieftină și oamenii înțeleg ce-nseamnă curățenie, mâncarea e bună și locuri de vizitat sunt multe. Dar, na, de ce să bați atâta amar de drum când Mamaia e după colț, la nici 6 ore condus pe autostradă de la București?

În țara asta cu siguranță ne vom întoarce. Plecăm cu sufletul îndoit către Singapore. Cât de scump poate să fie?

Lasă un răspuns

