Și, pentru ultima oară, din Thailanda

Ko Samui, Thailanda iunie 2013

DSCF4067

Pe la mijlocul lunii iunie, 2013:

Bi, cât mai avem noi viză de Thailanda?
Avem, avem, până la sfârșitul lunii.
Ce înseamnă sfârșitul lunii? 30 sau 25? Începe să fie important.
N-am idee. Să verific. Biletul de avion spre Kuala Lumpur pe 27, viza până pe 28.
Păi noi terminăm meditația pe 27.
Poate putem să prelungim viza pe 27, încă o lună.
N-am putut.
UPS.

––––––––––––––––––––

Nu știu cum am auzit de Anthony Bourdain. Probabil cu ocazia vizitei sale în România, vizită după care s-a declarat total nesatisfăcut de ce are de oferit țara noastră.

Au vuit ziarele: cum să nu fie mișto în România? Cum să nu fie românii prietenoși?
Dar cine e acest Anthony Bourdain de își permite astfel de păreri?

Ei bine, Anthony Bourdain este realizatorul unuia dintre cele mai apreciate emisiuni de travel culinar din lume. Emisiunea se cheamă No Reservations și este/a fost difuzată pe Discovery și Travel Channel. Emisiunea despre România a fost un fiasco, o nenorocire.

În schimb, emisiunea despre Malaezia a fost delicioasă. Am văzut-o într-o duminică dimineață. Am rămas cu sechele. Și acum țin minte fața extatică a lui Anthony când băga la ghiozdan nu știu ce minunăție la un chioșc, în stradă, în… Penang.

Mi-ar fi plăcut ca emisiunea lui despre România să aducă malaezieni la noi, în concediu. În schimb a fost pe dos. Auzind eu din gura bucătarului că Penang e Paradisul culinar al lumii, am băgat la cap și mi-am setat busola. Dacă tot suntem în zonă mergem să vedem ce tot bătea câmpii Bourdain în Penang? Am înțeles, România nu-i ok, bine, hai să vedem ce l-a impresionat pe om.

––––––––––––––––––––

Și uite așa ne-am uitat pe hartă și am luat bilete de autobuz către Penang, direct din Ko Samui.

Pe 28 iunie dimineața la 7 eram la feribot, pe la 10 seara eram în Penang, la un restaurant chinezesc, cu o porție de Dim Sum în față și total de acord cu Bourdain. Da, o să ne placă aici.

Lasă un răspuns

