Dipabhavan meditation center (part 4)

Scurte, din cele șapte zile, scrise la locul faptei

Filozoful, creștinul și buddhistul

Filozoful: Uite o casă, hai să o demontăm, să vedem din ce e făcută și cum putem s-o îmbunătățim. Dar e o casă frumoasă… O demontăm, am zis!
Creștinul: Uite niște cărămizi! Precis există o ființă supranaturală atotputernică, peste hotarele timpului și spațiului care a construit o casă, dar a dărâmat-o apoi, a lăsat aici fragmentele și cărămizile pentru a ne proba credința și a ne încerca în această viață. După moarte, dacă am fost credincioși, vom trăi pentru totdeauna deasupra casei, dacă nu am fost credincioși vom petrece eternitatea sub casă.
Budhistul: Uite niște cărămizi! Nu există casă, nu există cărămizi, nici eu nu exist. Numai prin meditație voi putea înțelege și scăpa de dorința ca aceste cărămizi să fie o casă, fiind astfel liber.
Eu: Uite niște cărămizi. Măi băieți, bem și noi o bere sau ceva până vă hotărâți între voi care-i treaba cu ele?

………………………………………………………………

Copii și adulți

Dacă pui 40 de copii într-o sală, le dai indicații să stea pe loc, să tacă din gură și să nu se gândească la nimic, în cinci minute-i vei găsi râzând, țipând și jucându-se între ei într-o hărmălaie de nedescris.
Dacă pui 40 adulți într-o sală, le dai indicații să stea pe loc, să tacă din gură și să nu se gândească la nimic, după o săptămână treizeci sunt încă acolo, meditând și simțindu-se înțelepți și fericiți.

………………………………………………………………

Am învățat în săptămâna asta

  • Să fac yoga și să-mi placă. Cum naiba să nu-ți placă, e o știință veche de 5000 ani despre cum să-ți cunoști și exersezi corpul.
  • Să meditez. Dacă se poate spune că se poate învăța asta.
  • Să mă trezesc dimineața și să-mi placă. Dimineața la 4 jumătate, timp de o săptămână.
  • Să tac. Timp de o săptămână de abia dacă am schimbat cu Laura 3 cuvinte.

Am învățat cum să nu ajung vreodată și de ce e bine să nu ai credință. Credința asta te roade pe dinăuntru până nu mai rămâne nimic din tine, doar umbra a ce ai fi putut fi.

………………………………………………………………

Diferența majoră între creștinism și buddhism este că una îți promite raiul după moarte, iar cealaltă înainte de moarte. Problema e că e același rai (ăla fără sex, drugs and rock’n’roll) și că trebuie să faci exact același lucru pentru a-l obține. Alege dacă poți.

………………………………………………………………

Cică azi e silence day. De cinci zile n-am vorbit nimica, dar astăzi este silence day and it’s serious. Pe călugări i-am prins vorbind, pe călugărițe la fel, pe instructori idem. Numai eu tac mâlc pentru că, nu? It’s serious! Îmi vine să-i răspund:

joker

6 păreri la “Dipabhavan meditation center (part 4)

  1. Am aflat de curand de blogul asta al tau. Prietene, esti un talent. Am zis! Esti Sega style, dar ma intreb daca nu cumva esti mai bun. Ce oi fi cautat tu in banca pana acum??

    • Pai Gabi, la 15 ani eram matematician, la 25 bancher, acu am ajuns poet. Ce pot sa zic, de abia astept sa vad ce urmeaza.
      Ma bucur ca-ti place. De undea-i aflat de blog, apropo? eu credeam ca ti-am trimis linkul atunci cand l-am inceput.

      • Daca imi place? Nu mi-a venit sa imi cred ochilor!
        Am aflat de la Cristina, care stie de la Anca. Ca tu nu mi-ai trimis niciun link niciodata, lucru pentru care ar trebui sa te cert. Dar nu te mai cert, ca prea mi-a placut ce am gasit aici.
        Poate ar trebui sa te gandesti ca, la intoarcere, sa scrii o carte. In banca nu cred ca te mai intorci. Ar fi pacat. Uita-te la Sega ce succes imens are. Si are o poveste similara si acum e in top nu -stiu-cat cele mai vandute carti la Humanitas. Iar tu nu esti deloc mai prejos. Crede-ma.

      • Deci sa raman poet zici … o sa vedem despre asta. Viata-i ciudata, nu stii unde te duce. Eu cel putin sigur nu stiu, si-mi place asa.

Lasă un răspuns

