Dipabhavan meditation center (part 1)

Totul în viață e bazat pe relația cauză-efect.

Urăsc teoria asta. Hai să vă povestesc eu cum e cu relația cauză-efect.

Eram în Bangkok, acum aproape două luni. Fără să vrea Laura vede cu coada ochiului un semn Sticky rice with mango. Amatoare de desert, nu stă mult pe gânduri. Ia un loc la masă, comandă, savurează minunăția. Îi place.
Ajunși în Ko Phangan, își dă seama că porțiile de orez lipicios cu mango servite la restaurant sunt pentru copii, nu pentru oameni mari, plus că nu poți niciodată să te bazezi pe delicioșenia absolută a acestui desert miraculos. Calitatea depinde de bucătar. Laura hotărăște fără să stea mult pe gânduri să preia problema în mâinile proprii. Ce nu faci cu mâna ta…
A căutat pe net, a găsit rețeta. Bineînțeles, timp de o lună am băgat sticky rice cu mango zilnic. Mic dejun, prânz sau cină, nu contează, orezul lipicios rezistă. Ne-au cocoșat drumurile la 7eleven de unde luam parte din ingrediente. Printre care, laptele de cocos. La câteva zile, țup, iar avem nevoie de lapte de cocos. Nu știu cum se prinde proprietara căsuței că gătim noi acolo, în minibucătăria ei, mai mult decât este ea obișnuită să gătească turiștii. Curiozitatea a mâncat pisica și caracterizează poporul thailandez. Ce tot gătiți voi acolo? Sticky rice cu mango. Nu mai spune? Păi să știi că puteți veni la mine la restaurant, vă dau eu ingrediente proaspete când aveți nevoie. Adică lapte de cocos proaspăt direct din nucă? Da, gratis, când vreți. Când vrem? La două zile o cană, bineînțeles.
Și uite așa, într-o seară târzie când ne-a prins pentru a mia oară în offside pofta de orez lipicios, țuști până la restaurant să ne luăm niște lapte de cocos proaspăt. Aici ne-am întâlnit și împrietenit cu ieșenii.
Ne-am văzut, ne-am plăcut, ce rămâne de făcut? Bere după bere, i-am tras de limbă despre tot ce știu despre insula noastră. Din vorbă-n vorbă am ajuns să povestim despre The Sanctuary. Laura, simțindu-se-n Thailanda, are tot felul de pofte ciudate. Detoxifiere, masaj, yoga, sport, sănătate și altele asemenea. Cert este că am auzit de acest The Sanctuary faimos pentru astfel de activități. Nu știu de unde am auzit, nici mie nu-mi place că știu astfel de detalii. Normal, am întrebat pe amicii noștri ieșeni ce părere au despre acest complex și dacă au cunoștințe despre altele asemănătoare.
Și ne zic. În urmă cu câteva luni au cunoscut un englez. Care le-a zis. Nu e vorba că nu e ok The Sanctuary, dar aceste hoteluri/complexe/instituții care te învață să fi zen, după care te ușurează de o căruță de bani, nu sunt până la capăt true. Așa zicea englezul, așa ne-au zis ieșenii, așa vă zic și eu.
Dar care-s alea adevărate? Ei bine, există un templu, în Ko Samui, unde a fost englezul, care organizează sesiuni de… ceva… de câte o săptămână, gratis, cu călugări budiști originali. Programul ăsta, din câte țin minte ieșenii, ar dura o săptămână și ar implica tăcere absolută, mâncare și cazare gratis în condiții de austeritate maximă. Și programul ăsta ar fi the real shit deoarece nu poți pretinde că înveți pe cineva taine străvechi contra sume mari de bani. Călugării fac asta numai din pasiune, pe gratis. Hm… pare prea frumos să fie adevărat. Și aveți idee cum găsesc mai multe informații? Îți dau numărul de telefon al englezului, stai liniștit. Niciodată nu mi l-a mai dat.
În fine, cam atât a fost discuția. Zilele trec… cam peste o săptămână, într-o seară târzie, din nou, Laura caută pe net. Complex… ko samui… buddhism… săptămână… gratis. Culmea, domnul Google cunoaște. Găsim asta. Auzi, bi, vrei să mergem la călugări? Păi, cum să vă zic. Eu mi-am promis când a început excursia asta că nu o să refuz nici o experiență în anul care vine. Asta m-a făcut să răspund: Ok, înscrie-ne. Paharul de whiskey thailandez din mâna mea, gol aproape, m-a făcut să nu citesc și eu situl până la capăt. Dacă vedeam programul de lucru…

În două săptămâni am ajuns aici:

DSCF3908

Acum spuneți-mi voi: așa-i că am ajuns la mânăstire din cauza unei farfurii de orez lipicios?

Lasă un răspuns

