Despre Ko Samui

DSCF3697-2

Ce am înțeles despre Ko Samui în câteva zile:

Cu toate că nu pare pe google hărți, este mai mare decât Ko Phangan, mult mai mare. Am dat o tură completă de abia a treia zi. Distanțele de la un obiectiv turistic la altul, de la o plajă la alta sunt mult mai mari, o sesiune de explorare a insulei pare foarte obositoare. Primele zile de motoretă ne-au lăsat epuizați și cu fundurile bine tăbăcite. Insula asta nu-ți oferă aceeași senzație de familiaritate pe care o capeți repede pe Ko Phangan. Aici există locuri departe, pe care trebuie să te gândești de două ori înainte să ți le setezi ca și destinație.

Filozofia de turism e altfel decât pe insula noastră preferată. Aici localnicii au organizat totul mai mult sau mai puțin nemțește, respeciv bulgărește. Hoteluri cu multe stele, cu restaurantul lor, plaja lor, motoretele lor, șezloangele lor, totul al lor. Cu turiștii lor. Eventual departe de alte tentații turistice. Organizat totul astfel încât să nu ai nevoie să pleci nicăieri pentru a obține orice, de la pad thai, la bere, karaoke, masaj sau excursii în alte locuri. Totul la botul calului, direct sub camera de hotel, la recepție.

Turiștii sunt altfel. Majoritatea se încadrează clar în tiparul am cumpărat bilet de la agenție de două săptămâni în Thailanda, la all inclusive, totul 5 stele. Sau la 4 stele, dar arată de 5. Sau la 3 stele jumătate, dar arată de 6. UUUUUUUUUUUUUU…. What does this button do?……… uuuu… mâncare de tăiței…. uuu… corcodușe dansând pe bar….. uuu…. plajă și soare…. uuuu… dă-mi crema de protecție solară …. uuu… suntem în Thailanda….ce ieftin e totul, mai dă-mi o bere din asta la 3 dolari, la mine acasă plătesc 5 de obicei.

Am căutat cu îndârjire plajele alea perfecte pe care ne așteptam să le găsim aici peste tot. Apă clară și albastră, nisipul perfect, imaginile alea din wallpaper-uri. Cu toată părerea de rău, nu le-am găsit. Acum, sincer, nu știu dacă ne-au crescut pretențiile după Ko Phangan sau nu, dar pe Samui am cam strâmbat din nas. Nu că nu ar fi frumos. Dar noi venim din Phangan și parcă am fi vrut mai frumos. Sunt sigur că plajele private ale hotelurilor de 5 stele îți taie respirația. Sau sper că așa e, dar noi cât am bătut insula în lung și-n lat nu ne-au picat fălcile la nici o plajă.

În rest nu-s multe de zis. Am găsit din nou o piață unde am mâncat bine zilnic. Am găsit bineînțeles și târgul de sâmbătă/duminică unde iar am mâncat tot felul de nebunii. Ne-am dat cu motoreta zilnic, am elefănțit, ne-am relaxat și am făcut poze.

2 păreri la “Despre Ko Samui

Lasă un răspuns

