Cum am învățat să fiu scafandru (a treia zi)

Ei bine, ultima zi. Din nou, la șapte dimineața, mă duc la școală fără prea multă convingere. Din cauza scufundărilor de ieri m-au incomodat urechile toată ziua.
Mă duc. Azi scap, iau certificatul. Hai, nu fi momâie. Treci în barcă! Azi ai câteva skill-uri de făcut, îmi zice Nobs. Bring it on!
Trebuie să cobori la 18 metri, să-ți scoți masca și să ți-o pui la loc, după care să o golești de apă. Skill-ul meu preferat, ce altceva? Trebuie să iei busola asta și să înoți pe sub apă spre unde-ți zic eu. După care să te întorci. Glumești, ăsta-i skill? Nici un fel de chin, doar înoată după busolă? Așa, după care trebuie să dezbraci echipamentul și să îl îmbraci la loc. De ce? Pentru că așa mă pun să te chinui ăștia de la PADI. Uite, îți promit că după tura asta nu o să te mai pun niciodată să-ți dai jos masca sub apă. Da, lasă, nu mă păcălești tu pe mine! Știu eu că după-amiază ajungem la piscină și mă pui să beau o bere pe sub apă sau mai știu eu ce kinky stuff. Zâmbește.
Haidem!
Le fac. Să-nceapă plimbarea, zic!
În prima scufundare, același peisaj de ieri. Dar într-a doua…
Când le vezi la televizor înțelegi că-s mișto scufundările, înțelegi că decorul e de vis. Problema e că televizorul este în plan și este (sau era) 2D. Și nici 3D-ul ăsta mai nou nu se compară cu realitatea. Nici de la cer la pământ.
Ei bine, în a doua scufundare am rămas extaziat. Nobs m-a dus direct în mijlocul a două bancuri mari de pești. Bancuri de multe zeci de mii de pești, mi-a zis după. Bancurile astea se învârteau unul într-un sens, celălalt în sens opus și se intersectau. Ei bine, eu eram direct în intersecția asta de pești de culori diferite rotindu-se în direcții diferite. Știți senzația aia pe care o ai atunci când ninge puternic cu fulgi mari și viscolește de parcă ești în mijlocul unui bulgăre rotind de zăpadă?
În loc de fulgi de zăpadă pune pești de culori diferite, mulți, imaginează-ți că plutești și nu ai greutate. Am fost în mijlocul unei ninsori de pești multicolori. A fost hipnotizant.
De asemenea azi m-a fermecat un banc de baracuda, între unul și doi metri de lungi. Unul lângă altul înghesuiți ca-n conservă se învârteau în cerc. Furioși, în cerc, se grăbeau unul spre coada celuilalt. La doi metri de mine, un vârtej viu. M-a fugărit un triggerfish, am fugărit vreo doi group-eri și m-am jucat cu vreo doi peștici în anemonele lor.
Am fost Alex în Țara Minunilor astăzi.

La sfârșitul zilei Nobs mi-a printat certificatul PADI după ce mi-a corectat examentul pe care l-am făcut pe barcă, la întoarcere. Am făcut bine 46 din 50 de grile. Îmi zice: You are a geek!

După ce-mi dă foaia de hârtie, mă-ntreabă Auzi, ce ai lucrat înainte să începi călătoria asta? I was working in a bank. Same here. Private equity, London. Yup, I came to Phangan for a one month holiday, after one year I quit my job and came here for good.

Bancheriță londoneză m-a învățat pe mine scuba diving. Am înțeles cu ocazia asta la ce-s buni bancherii.

DSCF3066

4 păreri la “Cum am învățat să fiu scafandru (a treia zi)

  1. ce te invidiez pt experienta asta…. da, have fun si sper ca ti-ai mancat cuminte tortul frumos ornat si pregatit de Laura! la multi ani, cu intarziere (sper sa mai accepti urarile), dar abia acum am citit toate trei postarile despre experienta acvatica!

Lasă un răspuns

