Cum am învățat să fiu scafandru (prima zi II)

Mă-ntorc de la masă. Să-ți fie de bine, îmi zice Nods. Ăsta-i echipamentul tău. Știți cum arată? Prima oară când îl vezi? Mai complicat și mai înfricoșător decât scaunul dentistului. Ca o caracatiță mare, cu zeci de tuburi și cadrane, ceasuri și un tub mare de oxigen ieșind din fund. Echipamentul se asamblează urmând pașii ăștia… vorbește 10 minute. Acum fă tu, de două ori. Fuck. Din nou, ascultător, bag. După jumătate de oră de muncă, de nu fă aia, nu fă aia, termin. Pune-l în spate și verifică. Cum verifici? BWRAF:

Bangkok (Buoyency Controlling Device Check)
Women (Weights Check)
Really (Releases Check)
Are (Air Check)
Fellows (Final OK)

Treci în apă! Fuck, îmi intră apă în mască. Change! Bâldâbâc. Și în asta îmi intră. Bâldâbâc. Nici a treia nu-i bună. Auzi, dar tu n-ai mască? Ba da, acasă, zic. Du-te și adu-o. Ieși din piscină, urcă pe motoretă, du-te acasă, ia masca, rade mustața (da, dacă ești neras îți intră apă în mască pe sub nas, cum e mai rău), fuguța înapoi.

Fac o pauză: a nu se cumpăra mască de snorkel fără probă. E masca și fața. Fără probă arunci banii pe fereastră. Proba e: iei masca, o apeși puțin pe față și inspiri – trebuie să rămână acolo, ventuză. Dacă pică nu-i bună. Și doi: nu lua mască ieftină, jucărie din plastic. O să-ți dai palme dacă dai peste niște pești pe care chiar vrei să-i vezi. Tre’ să fie din silicon.

Mă-ntorc, masca tot scapă apă. Cu ea am petrecut ziua sub apă. M-a chinuit ceva, dar am biruit-o.
Long story short… de la 1 la 5 după-amiaza am stat sub apă, în piscină. De fapt mint. Nu am stat deloc.
Cursul ăsta e organizat ca un joc video. Pe nivele.
Confined 1, Confined 2, Confined 3, Confined 4, Confined 5, Open water 1,Open water 2,Open water 3,Open water 4. Pentru a câștiga fiecare nivel trebuie să înveți niște skill-uri. Ca la Diablo. De exemplu:
Skill-ul stai 60 secunde fără mască sub apă.
Skill-ul respiră din tub dacă s-a defectat și scapă aer necontrolat.
Skill-ul nu te panica dacă ți se termină aerul, etc.
Am făcut trei nivele de câte 5-6 skill-uri fiecare. Sunt mândru de mine. Am înghițit jumătate de piscină dar am ajuns la primul nivel Open Water.
În altă ordine de idei: cursul ăsta e ca mâncarea thailandeză.
Mâncarea thailandeză autentică e în felul următor: până nu o termini nu te prinzi dacă o iubești pentru că e atât de bună sau o urăști pentru că e atât de picantă.
Cursul nu s-a terminat încă, mâine mă duc să mă întâlnesc cu monstrul.

Lasă un răspuns

