Insula tricourilor roșii

Se face că locuiam într-o țară frumoasă, la granița Europei. O țară de oameni normali, care își vedeau fiecare de treaba lor zi de zi. O țară în continuă tranziție. Spre ce, nimeni nu știa și nici nu conta.
Zi de zi, de dimineață se umpleau șoselele, mijloacele de transport în comun, cu cetățenii acestei țări, fiecare în drum spre ”uzina” unde-și câștiga existența. În fiecare seară traficul se accentua, milioane de cetățeni obosiți croindu-și drum spre căminele care-i așteptau primitoare. Zi de zi, orașul gri se umplea de costume gri care mergeau spre birouri gri, să lucreze la calculatoare gri, mâncând mâncăruri gri. Seară de seară, aceleași costume gri se buluceau pe străzile gri. În zilele de sărbătoare se așternea fumul gri al grătarelor peste pădurile din ce în ce mai… gri.
Revenind. În țara asta mai nimeni nu purta tricouri roșii. Rar, câte un nonconformist pletos cu pantaloni strâmți și soioși trecea cu câte un tricou roșu prin grupul de oameni gri, care făceau culoar pentru rebel. Hainele roșii simbolizau perfect refuzul de a se integra în șirul lung de oamenii ai muncii care și-au înțeles la timp menirea în viață. Unele fete ”rele” aveau mici accesorii roșii. Cât mai mici și cât mai ascunse, le arătau doar celor suficient de norocoși, merituoși, care-și făceau cu iscusinta drum până la locul bine păzit unde era podoaba.
Nu prea existau joburi pentru purtătorii de tricouri roșii. Unii le ascundeau pe sub cămăși apretate, și încă odată sub sacouri gri când mergeau la serviciu și-și etalau tricourile roșii noaptea târziu, în localuri întunecoase pline de fum. Diferiți tineri rătăciți, cu aspirații de rock star erau clienți fideli pentru magazinele rău famate, mici și ascunse care vindeau tricouri roșii celor suficient de inconștienți să poarte așa ceva.
Ce să mai, s-a construit o cultură întreagă prin care s-a decretat că tricourile sau hainele roșii sunt apanajul celor care habar n-au de steaua lor și că e bine să te ferești de acești oameni. Nu c-ar fi răi sau ar fi discriminați dar, mai bine nu.
Mereu am cochetat cu gândul să-mi iau și eu un tricou roșu. Spiritul meu, pe care-l simțeam neconformist, voia să se detașeze de mulțimea de working class heros și să-și etaleze tricoul roșu. An de an, am amânat însă achiziționarea. Gândurile au fost puse deoparte, în cutia cu gânduri pentru mai târziu.
Ce-mi trebuie mie tricou roșu? La ce mi-ar folosi? E inutil. Tricourile mele-s foarte bune și fără să fie roșii. Nici nu aș putea să-l port la birou. O să-mi sară și părinții în cap, ce ți-a trebuit tricou roșu? Dacă-l cumpăr o sa trebuiască să-l și port. Nu e ca și cum pot să-l arunc după aia. Sunt sigur că vreau neapărat un tricou roșu? E o investiție…
Timpul a trecut. Îmi aduceam aminte din ce în ce mai rar de gândul meu pus bine deoparte. Planul era din ce în ce mai străveziu.
După ceva timp, împrejurările au fost de așa natură încât ajung și petrec o perioadă pe Insula unde să află The world’s end, în țara zâmbetelor. Aici mi-au picat fălcile. Toți occidentalii, precum și mare parte din localnici, îmbrăcați cu haine roșii. Ce tricouri? Pulovere cu mâneci, cu gât, hanorace întregi, mănuși, pantaloni scurți și lungi, încălțări, mănuși și tot ce-ți poți imagina, roșii. Băi, dar toți!
Roșu stânga, roșu dreapta, când îmi pică ochii pe câte un decolteu, ce să vezi, sutien roșu. Roșu pe plajă, roșu la piață, roșu pe stradă, roșu peste tot.
După o lună pe insula asta pot să vă zic că mi-a dispărut absolut orice gând despre posibila achiziționare a unui tricou roșu. Nici prin cap nu-mi mai trece. Hainele mele sunt mult mai faine așa cum sunt. Să mă pierd eu pe mine, în marea asta de haine roșii? Rămân un excentric, un neconformist, tot timpul am fost.

–––––––––––––––––––-

De fapt voiam doar să vă explic cât de sătul sunt de tatuaje. Nu știu ce-i cu povestea.

Lasă un răspuns

