Mâncarea în India

Nu voi detalia aici diferite tipuri de mâncare, deoarece am călătorit mult și mâncarea e diferită în sudul versus nordul Indiei.
Singurul lucru cert e că mâncarea este delicioasă. Toată.
Toată, aproape, de fapt. Sau toată pe care am mâncat-o, mai bine zis. Noi nu am mâncat carne. Deloc. Am evitat cu totul orice mâncare cu carne. Ideea e că e foarte cald, au întreruperi frecvente de curent, deci chiar dacă ar refrigera carnea tot ar avea perioade frecvente de căldură. Plus că am văzut cum este ”procesată” carnea și am încetat pe loc să ne gândim la acest subiect.
Alt lucru cert este că relativitatea este reflectată și în modul în care arată bucătăriile și restaurantele indiene. Cei care vă știți cu stomacul sensibil, sincer, nu aveți ce căuta aici decât dacă sunteți înscriși într-un program intensiv de înfruntare a fricilor.
Ori mâncarea nu e atât de picantă pe cât se spune, ori ne-am acomodat noi foarte repede. E picantă, dar foarte bună. Noi am început călătoria la ”no spicy”, acum suntem la ”medium spicy” și ni se pare că parcă ar mai trebui niște iuțeală.
Un alt aspect interesant e că nici eu, nici Laura, nu ne-am certat cu stomacul, în toată această perioadă.
Și ultimul aspect interesant e că am strâns o gaură la curea în luna asta. E mai eficient un concediu aici decât o jumătate de an la sală (nu că aș ști cum e asta).
Regulile pe care le-am urmat noi:

  • După cum am mai zis, fără carne.
  • Am mâncat în principiu numai mâncare gătită. Pe loc. Adică fără legume proaspete. Aici am mai făcut excepții, dar regula am ținut-o în principiu.
  • Am căutat să mâncăm în restaurante în care am mai văzut indieni mâncând. Asta cred că e cea mai importantă. Restaurante pe cât posibil aglomerate. Fără restaurante turistice, doar cu occidentali în ele sau goale, cu aer condiționat și cu termopane. Eu personal nu aș sfătui pe nimeni să își facă concediul la all inclusive în India și să mănânce la restaurante de x stele. Dacă e să mă stric la stomac, o să mă stric eu și încă o suta de indieni decât eu și doi americani.
  • street food – la liber. Când vrei, cât vrei, cu condiția să nu fii primul la coadă. Te pui frumos după un indian, te prefaci că nu vezi bucătăria și bagi. E delicios totul.

Prețul variază – street food până la un dolar, o masă în doi la restaurant autohton până în patru-cinci dolari.

Despre băuturi.

Eu în India am băut în total 4 beri. E proastă și relativ scumpă. Alt alcool nu am băut, nu-ți vine pe căldura asta.
Beau câte 5-10 ceaiuri zilnic. Pe marginea drumului, sunt indieni care-l fac pe loc, 30 bani românești, delicios. Delicios cu totul.
Numai și numai apă plată ambalată. Cred că beau cel puțin trei litri pe zi, din cauza căldurii.
Fără băuturi răcoritoare autohtone, cu gheață autohtonă.

Cam atât. Mâncarea a fost una din părțile cele mai delicioase din toată excursia. O să-mi lipsească cu totul.

Lasă un răspuns

