Și, pentru ultima oară în India, cu trenul

Darjeeling, India, aprilie 2013

Pentru ultimele două ori, am vrut să zic.

Din Darjeeling am luat Toy Train-ul (pe românește trenulețul) la vale. 20 km, 3 ore, două vagoane și o locomotivă micuță, pe o șina îngustă coboară de la 2100 m pe versant. E o jucărie cu totul, senzația e de Alice în țara minunilor.

Iar am nimerit lângă șase capre tinere care au căpiat lângă noi. Am cedat Ipodul Laurei care a reușit astfel să admire peisajul cu Metallica în urechi. Câmpuri de ceai și Hetfield povestindu-ți despre cum Nothing else matters. Trebuie să fi fost un spectacol.

Trenul, care de fapt e mai mic decât un tramvai, trece direct prin oraș, pe strada principală, prin piață, prin curțile oamenilor. Dacă scot mâna pe geam pot pescui orice: de la chiloți cu sau fără brotac în ei, la adidași sau mâncare gătită. Oamenii coboară sau se urcă din mers, fără efort.

Acum suntem în gara celui de-al doilea tren, cel serios, care ne va duce peste noapte la Kolkata.
Oare de ce este Darjeeling ul altfel? Fără gunoi, fără mizerie, ordonat, cafenele civilizate oameni prietenoși. Dacă nu am fi degerat peste noapte poate ne-am fi gândit să mai rămânem, o săptămână, două.

2 păreri la “Și, pentru ultima oară în India, cu trenul

  1. voiam sa va intrebam cam pe unde preconizati ca veti fi in septembrie…asa…macar orientativ…??? poate ne intalnim macar 1 zi sau 2 sau mai multe 🙂

    • Pai cred ca invers trebuie pusa problema. Unde veti fi voi in septembrie? Poate ne intalnim, macar o zi sau 2 sau mai multe. Eu sincer nu stiu unde vom fi saptamana viitoare.

Lasă un răspuns

