Ziua porților deschise

Agra, India , Aprilie 2013
Azi e ziua porților deschise, se intră peste tot gratis. Mă gândesc să mai salutăm odată Tajul, înainte de plecare. Să-mi repar ziua, mi-au stricat-o dimineață indienii.
………………………………………….
Am scris deja, dar am șters. Nu voi povesti de ce mi-au stricat ziua, nu sunt ei de vină. Ziua a fost de așa natură. Vă voi povesti, în schimb, cum am vizitat azi Tajul din nou.
În primul rând, deoarece dimineață ne-au făcut checkout-ul forțat la hotel, am avut rucsacul tehnic la mine. Laptop, Ipad, căblăraie si briceagul Swiss Army. Rucsac pe care, logic, nu am voie să-l iau în Taj.
După ce m-am umplut de nervi cu o cafea jumătate spumă, jumătate apă chioară, Hai spre locker room, să lăsăm arma. Poate v-ați gândi că locker room e lângă intrarea în Taj. Nu. E la mama dracu. Fix o oră a durat să găsim un locker room. O oră de bună dispoziție prin soarele „răcoros”.
Am reușit până la urmă să depozităm rucsacul și să intrăm, cu mâinile în buzunare. De menționat – în interiorul complexului sunt două rute:
-ruta pentru ”high value ticket holders”, adică ruta pentru turiștii care plătesc 750 RS (spre 15 USD) intrarea. Ruta merge de la poartă prin părculeț, la mausoleu direct. Ai voie să rămâi încălțat, ți se dau ciupici de hârtie.
-ruta pentru ”regular ticket holders”, adică indienii ce plătesc 20RS (spre 0.4 USD) intrarea.
Azi, deoarece am intrat gratis, nu ne-am simțit prea ”high value ticket holders” și am ales frumos ruta a doua, care ne-a dus cam așa: poartă – părculeț – shoe rack (unde a trebuit să ne lăsăm papucii) – o tură întreagă de mausoleu desculți – mausoleu – exit. Nu pare așa de rău, nu? Nici nu ar fi, problema e că afară-s 1000 de grade Celsius, soarele dogorește și noi suntem desculți pe piatră. Și trebuie să înconjurăm în condițiile astea tot Taj Mahalul.
Da, eu și Laura arătăm exact ca în desene animate, țopăind de pe un picior pe altul, având senzația aia de… omletă aruncată pe plită.
În altă ordine de idei, trebuie să vă povestesc despre a doua mare atracție turistică a Taj Mahalului, după mausoleu: Laura. Unul după altul s-au perindat indieni, indiene, familii întregi, la făcut poză. Ori cer voie, ori se prefac că fac poză la peisaj, ori pur și simplu se-nfig lângă ea și click click poză cu maimuța. Ne-am gândit serios să facem tricouri pentru Laura:

Pictures 200 RS
Very cheap !
Special price just for you, 100 RS !!
Large groups and families 500 RS


……………………..
Încerc să scriu doar aspectele pozitive și să le dau o tentă… amuzantă. Realitatea este însă că țara asta nu este pentru oricine. Azi m-au cam ajuns din urmă nervii, de aceea am oprit aici, și-am încălecat pe-o șa, și v-am spus povestea așa.

2 păreri la “Ziua porților deschise

  1. gata, va ajunge… poate daca plecati mai devreme si cu mai mult neuroni intregi veti reusi sa duceti calatoria la capat cu succes. nu stiu daca v-ati luat vize de China, dar daca nu, bine ati facut :))))

Lasă un răspuns

