Akshardham

New Delhi, aprilie 2013

The world has enough for everyone’s need, but not enough for everyone’s greed.
Mahatma Gandhi.

Azi am fost aici. Citatul de mai sus e cules de pe un perete al templului.
Templul este fantastic, poze vă sfătuiesc să vedeți pe site, sau aici. A fost deschis în 2005, construcția a durat fix 5 ani. Este absolut superb, nu-mi pot imagina cum poate fi construit așa ceva atât de repede. Bineînțeles, eu sunt obișnuit cu duratele românești, la noi construcțiile nu se măsoară în ani, ci în generații (care au participat/asistat la construcția … autostrăzii x). Eu nu-s genul ”gură cască la monument”, dar templul ăsta a meritat singur excursia la Delhi.
Poze nu am, ziceam. Nu e voie cu aparatul de pozat în templu. Mai mult decât atât, Dumnezeii indienilor sunt păziți cu sârmă ghimpată, ziduri înalte și groase, trei filtre de gardieni pipăitori, detectoare de metal și locuri special amenajate unde trebuie să-ți lași… totul.
Opinia pe care mi-am format-o până în prezent îmi zice că, cu cât ești/ mergi/ vrei sau trebuie să mergi mai aproape de cer, cu atât ești mai riguros controlat ca nu cumva să iei ceva cu tine. Indienii au extins teoria asta și la lăcașurile religioase. Am fost percheziționat până și în portofel ca nu cumva să ascund o bazooka.
Dacă tot suntem la capitolul ăsta, vă anunț că India (sau capitala ei) e pregătită de război 110%. Nu știu cu cine exact, cert este că am văzut pe aici treburi care mi-au adus aminte de vremurile bune în care îmi trebuiau doar un joystick și Call of Duty să mă facă fericit.
Să enumerăm:
-adăposturi din saci de nisip, cu locuri speciale de pus mitraliera – check – am văzut la metrou.
-mitralieră frumos așezată în poziție de luptă îndreptată spre fața mea – check – tot la metrou, soldatul care o mânuia cred că-și aștepta soacra să vină-n vizită, avea arma direct spre poarta pe unde ieșeau toți din metrou.
-cel puțin trei tipuri de arme automate – check – pe stradă, la ceva băieți îmbrăcați în uniforme.
-sawed-off shotgun (ce vremuri …) – check – la un civil, pe stradă
-pistoale – mi-e lene să merg la nivelul ăsta de detaliu.

De notat: de la gara din Delhi, de la International Tourist Office, first floor, se iau bilete scurt și la obiect. Pentru oriunde, oricând. Cu toate că pentu a ajunge acolo trebuie să treci de tot felul de obstacole și curse, constând în diferiți inși ”bine intenționați” care încearcă să te ademenească în agenția de turism X sau Y. Nu credeți pe nimeni de nimic. La Tourist Office se rezolvă totul. Noi am rezolvat cu biletele de tren pentru restul călătoriei noastre în India.

Lasă un răspuns

