Thiruvananthapuram partea a doua

Se face că sunt în pat, încercând să dorm. Adevărul este că patul nici nu prea e pat, e o canapea într-un vagon de dormit din Rajdhani Express, destinația New Delhi, iar eu mai mult rememorez ziua trecută decât încerc să dorm. Gândurile nu-mi dau pace, voi reuși să adorm abia cu primele raze ale dimineții.
Despre ziua care a trecut, acum: de dimineață ne-am trezit grăbindu-ne încet. Alarma a sunat la 10, ne-am dat jos din pat la 11, am ieșit ”în oraș” pe la 12. Până la 1 am admirat conexiunea la internet care, de asemenea, se grăbea foarte, foarte încet.
Pe ordinea de zi: încărcat două posturi pe blog, trimis mail de la mulți ani și găsit o modalitate să plecăm de aici spre Delhi. Toate încercările de până acum au eșuat, deci începe să semene din ce în ce mai mult cu o evadare imposibilă din paradis.
Pe când eu și Laura admiram plini de spume ecranele, unul arătând biletul de avion 180 EUR de căciulă, celălalt train ticket availability plin de WL30+ uri (adică trenul sold out, numai bilete pe waiting list disponibile), trece pe lângă noi băiatul cu internetul (un indian zâmbicios care clatină din cap așa cum v-a desenat Laura zilele trecute) și ne aruncă o petardă: ”You should go to train station and talk to the manager! You should take risk”.
Ei bine, între alternativa de a ne mai lupta cu conexiunea la internet și de a eșua sau posibilitatea infimă ca managerul să ne dea niște bilete după încă o baie de mulțime în Orasulcucelmailungnume, am ales ușa numărul 2.
De data asta, având experiență, am procedat metodic:
– autobuz cu aer condiționat – check
– tuk tuk până la gară – check
– găsit biroul managerului – check
Nu vă supărați, puteți sa ne ajutați cu niște bilete de tren spre Delhi? – check
Da, Ok, pentru diseară, copiile după pașapoarte, vă rog! -check
CUUUUM? Noi am venit la mișto, nici nu visam la bilete de tren, cu atât mai mult pentru diseară, nu avem la noi copii. Nu-i bai, mergeți pe acolo, vă întoarceți cu copiile, vă dau biletele. + zâmbet.
Cu copiile după pașaport a fost ceva mai greu, a necesitat o expediție în jungla urbană, am dat până la urmă de un indian drogat până peste orice limită, Masterofthecopymachine, care a reușit să facă două copii în 5 minute și, la 3 după amiaza aveam bilet de tren pentru ora 7 seara în mână.
În doar trei ore ni s-a schimbat perspectiva la 180 grade. De la plajă însorită, mâncare indiană în restaurant, zgomotul mării sub lumina farului, muzică ”ayurvedică” la următoarele 50 de ore petrecute în tren, Indian style, și asta e.
În sfârșit, în trei ore le-am făcut pe toate și la 7 eram în tren.
Bănuiesc că o sa vreți o descriere a trenului:
Pentru mine e prima oară la cușetă sau la vagonul de dormit deci, comparativ cu trenurile noastre nu prea știu să-l plasez.
-Suntem cazați într-un fel de compartimente cu paturi suprapuse două câte două, compartimente separate de culoarul principal printr-o perdeluță.
curățenie 7.5/10
-3 mese/zi incluse în preț, masa foarte bună. Am mâncat o supă picantă dintr-un pahar de mi-a stat pulsul. Mi-a plăcut foarte mult.
-Când am văzut prima oară compartimentele am crezut că-s mult prea înghesuite. După câteva ore parcă s-au depărtat brusc paturile, făcând loc pentru patru persoane fără probleme.
Dacă până acum o săptămână, în apartamentul nostru din Amzei, oricine dormea la mai puțin de 5m de mine era în spațiul meu vital, în seara asta o familie de indieni, mama, tatăl și o fetița dorm la mai puțin de un metru distanță fără să mă sufoce. În consecință, spațiile și distanțele sunt relative, acum când mă gândesc la București îmi pare un oraș aerisit, verde și liniștit.
– Aer condiționat, prize , etc.
– Indienii vorbesc încontinuu. Nu știu despre ce, de ce, dar da. Nu se opresc niciodată.
Mai e și mâine o zi.

O părere la “Thiruvananthapuram partea a doua

  1. Sincer sa fiu, cand am citit prima oara ca plecati cu trenul, ma gandeam ca o sa vad poze „de pe tren”, adica de pe acoperis, cum am vazut la TV. Dar asta intrece cu mult asteptarile 😀

Lasă un răspuns

