Kovalam

Where are you from?
România.
Și-i bușește râsul. Ni s-a întâmplat frecvent până acum. Ceva facem sau interpretăm noi greșit.

………………………………………

Știți filmele alea indiene în care toți dansează și cântă fericiți? Așa m-am trezit astăzi. În 50 m parcurși de la hotel până la taxi cel puțin zece de Morning! muzicali însoțiți de zâmbete.

Ne-am recuperat bagajele.

………………………………………

Mișcarea din cap a indienilor de pe aici, în poza de mai jos.

……………………………………….

E momentul în care trebuie să povestesc câte ceva despre locul în care ne facem acomodarea cu estul.

Din câte am văzut, Kovalam e o stațiune liniștită la Marea Arabiei, cu două plaje și zeci de hoteluri, terase și restaurante. Ca la mare.

Seamănă cu ceva între Eforie și Vama Veche, bineînțeles fără babele și rockerii obișnuiți, în schimb plină până la refuz cu indieni extrem de zâmbitori și binevoitori.

Două plaje, am zis. Din câte am observat, pe una dintre ele se lăfăie plictisiți 20 de europeni/americani, pe cealaltă viermuie câteva sute de indieni. Nu am înțeles separarea. Revenind, pare stațiunea ideală pentru concedii low cost cu copiii.

Despre hoteluri: noi plătim spre 18 USD pe noapte și cred că suntem mid-range. Cred ca dacă ne-am bate puțin capul și ne-am depărta 10 m de plaja, am găsi lejer la jumătate de preț, iar dacă am căuta la 50-100 de dolari, am văzut câteva afișe care mă lasă să cred ca nu am duce lipsă de oferte. Deci de toate pentru toți.

Restaurantele: pe plajă/faleză unde suntem cazați se înghesuie 10+ restaurante cu peștici în vitrină, respectiv cu indieni poftitori, chemători, invitători în ușă. Peșticii arată bine, problema e că, zilnic, li se ia curentul în toată stațiunea. Ei bine, dacă ați ști cât de cald e la băieții ăștia, ați înțelege că jumătate de oră de căldură de două- trei ori pe zi nu poate sa facă bine nici unui pește mort sau, dacă tot veni vorba, nici unei găini decedate. În consecință, eu și Laura am căutat restaurante vegetariene, dacă tot suntem în patria lor.

Despre prețuri: până acum noi am lăsat la masă așa: 9$, 8$, 5$. Două persoane, apa, ceai , orez, pâine indiană, două trei feluri, eventual și aperitiv/supă. Mâncarea bună, prețurile la fel, servirea ireproșabilă.

Despre baruri: Sincer nu știu ce înseamnă bar… pe aici. Berea e scumpă și proastă (așa de proastă că oricine care crede că a găsit o bere proastă în România nu știe despre ce vorbește), alt tip de alcool nu-ți vine să bagi la 40 grade C, ceai pot să beau și pe băncuță în fața camerei.

Ce ceai, ați întrebat? Ceai masala, se găsește și la Taj, în București. E bun ca o prăjiturică.

Altele: stațiunea-i plină de turiști blonzi zilele astea. Nu știu de unde și de ce. Indieni negri și turiști blonzi. Noi nu prea ne încadrăm în peisaj.

În toată stațiunea, toate restaurantele, hotelurile, totul este ayurvedic. Sincer nu știu ce înseamnă exact, dar totul este ayurvedic aici. De asemenea, yoga la discount pe toate drumurile. Dimineața, la prânz și seara. Oriunde, oricât. Toți sunt specialiști, mari maeștri și oferă cursuri de yoga și masaj ayurvedic, bineînțeles, cheap, very cheap price just for you.

…………………………………….

În timp ce scriu asta, Laura imi zice să vă transmit ca dulciurile-s nașpa aici, și că-i e milă de săracii copii care sunt obligați să le mănânce.

Vă las.

Noapte bună

2 păreri la “Kovalam

  1. Pai, nu aveti decat 2 posibilitati: va oxigenati si treceti drept nordici (cred ca ati intra si in alt price range) sau stati pe plaja si incercati sa va dati drept localnici dupa ce va bate bine soarele in cap.
    Cat despre alcool, va aflati in locul unde s-a inventat gin-tonicul. Nu corespunde exigentelor voastre?

Lasă un răspuns

